استراتژی لینک سازی خارجی چیست؟ نکات مهم طراحی استراتژی لینک سازی

فرقی نمی‌کند در زمینه‌ی سئو تازه‌کار باشید یا اینکه مدتی باشد در این زمینه فعالیت می‌کنید، تا به حال به احتمال زیاد عبارت‌های لینک سازی خارجی یا بک‌لینک را شنیده‌اید. حرفه‌ی سئو وب سایت و لینک‌سازی همیشه در حال تغییر هستند و امروزه اهمیت لینک سازی با کیفیت، از همیشه بیشتر است. بک لینک یا لینک خارجی، لینکی است که در یک سایت دیگر قرار می گیرد و به صفحه سایت شما اشاره می کند. همچنین اگر در سایت خودتان، لینکی قرار دهید که به یک سایت دیگر اشاره می کند، یک لینک خارجی برای آن سایت محسوب می شود.

باید بگویم که دقیقا ما هدفمان همین است که با کمترین هزینه (منظورم از هزینه اینجا زمانی است که صرف ساخت لینک بلیدینگ می کنید است) بتوانید لینک بلیدینگ خیلی قوی برای سایت خود داشته باشید. با انجام این کار علاوه بر اینکه برای کاربران آن سایت مفید خواهد بود، همچنین می توانید به عنوان مثال برند خود را معرفی کنید، لینک سایت خود را به مخاطبان معرفی کنید. در واقع ایجاد مطلب ویروسی میتواند به شما کمک کند تا اشراف کاملی نسبت به کسب و کار و همچنین مشتریان خود داشته باشید. این مسئله در سایت های فارسی هنوز به اندازه کافی جا نیفتاده است اما باید بدانید که منظور از توزیع محتوا ارسال محتوا در مکان هایی است که برای کاربران قابل رویت باشد.

  • با این کار گوگل سایت لینک شده را یک سایت نامناسب با محتوای بیهوده و بی هدف تصور میکند که این کار روی سئو سایت شما تاثیر نامطلوبی میگزارد.
  • لینک سازی خارجی به روش لینک سازی گویند که از سایت های دیگه به سایت شما لینک میدهند .
  • اما وجود لینک های نوفالو در بحث بک لینک های شما کاملا ضروری و الزامی است و شما باید در هنگام بک لینک زدن از این لینک ها نیز استفاده کنید تا نحوه بک لینک ساختن شما طبیعی تر نمایش داده شود و گوگل به شما شک نکند.
  • با ایجاد محتوای ارزشمند و ایجاد روابط با سایر وب‌سایت‌ها، مشاغل و صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند استراتژی لینک سازی خارجی خود را بهبود بخشند و اعتبار و شهرت آنلاین خود را افزایش دهند.

کافیست از منوی بالای سایت، خدمات خرید بک لینک و رپورتاژ های ما را انتخاب کنید تا یک قدم مثبت برای سایت خود را شروع کرده باشید. به جرات می توانیم بگوییم خدمات لینکسازی و رپورتاژ ما منحصربفرد و بسیار کارآمد است و از این بابت به شما اطمینان خواهیم داد. با این کار گوگل سایت لینک شده را یک سایت نامناسب با محتوای بیهوده و بی هدف تصور میکند که این کار روی سئو سایت شما تاثیر نامطلوبی میگزارد. هدف از این نوی لینک سازی در صفحات داخل سایت به صورت هدفمند بوده است . این نوع لینک سازی  همان طور که قبلا گفتیم در داخل سایت صورت میگیرد که در این نوع شما از یک صفحه در داخل سایت خود به صفحه ی دیگری لینک میدهید . صفحه ی لینک شده با یک انکرتکست با موضوع مرتبط لینک میشود به عنوان مثال نمیتوان در رابطه با اموزش کسب و کار اینترنتی مطلب بگذاریم و انکر تکست کلمه اموزش کسب و کار اینترنتی را به اموزش گیتار زنی لینک بدهیم .

حال که کلمات کلیدی خود را به دست آورید و با روش های سئو نیز اشنا شدید نوبت به آن رسیده است تا با یک اصول حرفه ای محتوای خودتان را درون وبسایت منتشر کنید. سعی کنید یک هرم را ذهن خود تجسم کنید و راس هرم را مقاله خود در نظر بگیرید. برای آن که بتوانید طبیعتا مقاله ای را سئو کنید و یا وبسایتی را بر روی کلمه خاصی افزایش رتبه دهید باید بدانید که نیاز است یک سری بررسی های اجمالی را انجام دهید.

پیوند سازی خارجی یکی از فاکتور های مهمی است که متخصصان سئو توجه ویژه ای را به آن دارند اما باید نکاتی را در مورد آن بدانید و با قواعد و اصول آن آشنایی کامل داشته باشید که مورد جریمه گوگل واقع نشوید. در این مقاله سعی شد برای شما عزیزان مطالب مهم پیوند سازی خارجی را مورد بررسی قرار بدهیم تا شما بتوانید به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنید . در سال 1990 گوگل با توجه به بک لینک های که به یک سایت داده میشد آن ها را رتبه بندی میکرد در نتیجه پیوند سازی خارجی نقش بسیار موثری را در تعیین رتبه و جایگاه سایت داشت. ساخت بک لینک برای یک سایت که با نام‌های دیگر اکسترنال لینک یا بک لینک نیز شناخته می‌شود، لینکی است که از یک سایت برای سایت دیگر داده می‌شود.

در نتیجه موتورهای جستجو به سایتهایی که به درستی لینک سازی داخلی را انجام داده اند، رفته رفته امتیاز بالاتری می دهند. بنابراین شاید بتوان گفت لینک سازی داخلی درست، یکی از مواردی است که بیشترین اهمیت را در سئو سایت شما دارد. ساخت لینک داخلی یکی از روش‌ های معروف و مهمی است که می‌تواند تحول بزرگی در رتبه وب سایت‌ها ایجاد کند.

اگر سایتی را لینک کنید که به موضوع محتوای شما مربوط نیست، کاربر به آن موضوع علاقه مند نخواهد بود و سایت مقابل نیز شما را لینک نخواهد کرد. تا اینجا با اینکه لینک داخلی چیست و همچنین چرا باید از آن استفاده کنیم و نحوه ی ایجاد لینک داخلی آشنا شدیم. اگر چه اگر همین مطالب را به صورت اصولی در سایتمان انجام دهیم، می توان علاوه بر اینکه به وب سایتمان نظم می دهیم، همچنین جایگاه های بهتری را در نتایج موتورهای جستجو کسب کنیم. اما در ادامه می خواهیم به نکات دیگری هم اشاره کنیم تا در کنار این مطالب، بتوانید به نحو مطلوبتری از لینک داخلی استفاده کنید.

اگر به دنبال بررسی تاثیر بر فروش و درآمد هستید، گوگل آنالیتیکس پیشنهاد خوبی است. و اگر لینک‌سازی خارجی و اعتبار دامنه برای شما مهم است، از ابزارهایی مثل MOZ و ahrefs استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم که یادگیری سئو را به صورت مرحله‌ای و متناسب با نیاز خود برنامه ریزی کنید. مثلا برای شروع یک پروژه باید بر مفاهیمی شامل تحقیق کلمات کلیدی و تدوین استراتژی سئو مسلط باشید و در چند ماه ابتدایی لازم نیست که در مورد لینک سازی خارجی مطالعه و تحقیق کنید. Adwords گوگل یکی لز مناسب ترین روش هایی است که شما می توانید به صورت دقیق اطلاعات کاملی از انواع کلمات کلیدی و سرچ ماهانه آن ها را به دست آورید. شیوه کار بسیار ساده و اسان می باشد، در مرحله اول شما وارد اکانت adwords گوگل خود می شوید و با وارد نمودن آدرس وبسایت و کلمات کلیدی در بخش keyword می توانید از سرچ ماهانه آن ها مطلع شوید.

بعضی وقت‌ها نیز با پرداخت هزینه اقدام به خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی برای لینک بیلدینگ خارجی خواهد کرد. در هر حوزه ای که مشغول به فعالیت باشید قبل از اینکه شروع به لینک سازی کنید، آنالیز رقبا حتما لازم است. اینکه کمیت و کیفیت بک لینک های رقیب چگونه است، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ما باید سعی کنیم که از لحاظ لینک سازی از رقبای خود جلو بیفتیم و بهترین استراتژی لینک بیلدینگ را پیاده سازی کنیم.

سئو و بهینه سازی سایت با خرید بک لینک EDU و gov – تعداد 40 بک لینک دائمی

یکی دیگر از ابزارهای مهم برای آنالیز لینک رقبا است که دردو نسخه پولی و رایگان ارائه میشود. این ابزار بسیار دقیق و کاربردی بوده و برای آنالیز رپورتاژ آگهی رقبا یکی از بهترین ابزارها است که در لینک سازی خارجی از آن استفاده میشود. تاثیر ریپورتاژ آگهی بسیار زیاد است و باعث افزایش ترافیک داده سایت شما میشود و همچنین تاثیر زیادی در تعیین رتبه و جایگاه شما در نتایج گوگل خواهد داشت . شاید جالب باشد بدانید لری پیج بنیان گذار گوگل کار خود را با ایده بک لینک شروع کرد.

صفحه ی اصلی سایت شما برای گوگل بسیار مهم است و بسیار اهمیت دارد  که این موضوع باعث میشود لینکی را درون صفحه اصلی سایت شما قرار بگیرد اهمیت بسیار بالایی دارد . پنالیتی شدن سایت شما توسط گوگل باعث میشود که سایت شما در ان کلمه کلیدی از نتایج گوگل حذف بشود و با سرچ کردن ان کلمه سایت برای کاربران به نمایش نشان داده نمیشود  . شما باید در لینک سازی مصنوعی به یکسری سفارش بک لینک نکات توجه کنید و به گونه ای لینک سازی کنید که الگوریتم پنگوئن به شما شک نکند. و یا همچپنین شما لینک یک وبسایت را درون وبسایت خود قرار بدهید , یک لینک خارجی محسوب میشود . سلام دوست عزیز
در لینک سازی داخلی معمولا از نوفالو استفاده نمیکنیم، مگر در شرایط خاص. مثلا اگر به صفحه ای لینک داده ایم که دسترسی ربات های گوگل به آن مسدود شده است از نوفالو استفاده میکنیم.

رفتار کاربران هنگام جستجو یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای تعیین رضایت آنها از سایت شما خواهد بود. هنگامی که شما کلمه ای را در گوگل سرچ می کنید خود گوگل کلماتی را به شما پیشنهاد می کند تا بتواند شما را برای رسیدن به محتوای اصلی و مدنظر شما هدایت کند. 6_در هنگام ساخت لینک به صورت طبیعی رفتار کنید و این را بدانید که لینک بسازی خارجی یک کار زمان بر است و باید چند ماه پی در پی لینک سازی کنید تا نتیجه ی مطلوب حاصل شود و اصلا به دنبال اینکه یک راه 100 ساله را یک شبه بروید نباشید . حالا که با آناتومی لینک آشنا شدیم، می‌توانیم به سوال اصلی این مقاله پاسخ دهیم. استفاده از ویژگی فالو یا نوفالو به ماهیت صفحه‌ای بستگی دارد که قصد ارجاع کاربر به آن را داریم. برای مثال فرض کنیم در حال نگارش مقاله‌ای با موضوع «بوت استرپ چیست» هستیم و می‌خواهیم به سایت اصلی بوت استرپ لینک دهیم.

بعد از اینکه سایت فروشگاهی را طراحی کردید باید برندینگ را آغاز کنید و این از طریق دریافت بک لینک از سایت های معتبر اتفاق می افتد. معمولا بعد از ۳ ماه فعالیت روی سئو سایت فروشگاهی، لینک سازی خارجی باید آغاز شود. 1_برای لینک سازی خارجی حتما در سایت های مرتبط با موضوع سایتتان لینک سازی کنید . اگر سایت شما در رابطه با اموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشد نمیتوانید در سایت فروش خودرو لینک خودتان را قرار بدهید. قبل از تعریف دقیق لینک سازی داخلی و خارجی باید با انکر تکست anchor text آشنایی داشته باشید.

در این فرآیند باید به ارتباط موضوعی صفحات و عبارات استفاده شده برای لینک‌سازی نیز توجه ویژه داشته باشیم. در ادامه مهم‌ترین نکاتی که برای لینک‌سازی داخلی باید به آن‌ها توجه کنیم را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر یک محتوا ارزشمند باشد و طبق اصول تولید شده باشد، به راحتی ایندکس می شود و مورد توجه گوگل قرار می گیرد زیرا گوگل درمی یابد که محتوا به نیاز کاربر پاسخ کامل و خوبی داده است. در کنار این امر نباید از اهمیت لینک های خارجی غافل شد زیرا به حفظ جایگاه در موقعیت اول گوگل کمک می کند. سایت MOZ در یکی از مقالات خود به افزایش اعتبار دامنه (Domain Authority) توسط لینک های خارجی پرداخته است.

این بک لینک ها و لینک های دریافتی از سایت های دیگر کاملا طبیعی بوده و این مفهوم را به گوگل می‌رساند که مقاله شما بسیار با کیفیت است و سایت شما بسیار معتبر است. لینک سازی برای هر سایت و میزان گستردگی آن، فروشگاهی بودن و غیره می‌تواند متفاوت باشد و برای هر سایت با توجه به استراتژی‌ محتوا آن کاملا متفاوت است و باید با شرایط سایت تدوین شود. شما می‌توانید ویدیو کامل 9 نکته مهم برای لینک سازی طبیعی را در کانال یوتیوب کارمجیک مشاهده نمایید. شما نیز می توانید در کنار سایت خود، وبلاگ داشته باشید و به تولید محتواهای مختلفی متناسب با کسب و کار خود بپردازید. سعی کنید جوری رفتار نکنید که بعد از هر بار پاسخ لینک های خود را به عنوان منبع در فروم قرار دهید این کار نوعی لینک سازی فیک از جانب مدیران فروم شناخته می شود و وب سایت شما را جریمه می کند.

لینک سازی خارجی (building link) چیست؟

در حالت کلی این موضوع بر این قاعده تاکید دارد که محتوای شما باید ترکیبی از کلمات کلیدی هدف باشد تا گوگل بتواند محتوای شما را به خوبی تشخیص دهد و آن را رتبه بندی کند. در همین خصوص موضوع محتوای کپی به میان می آید که عملا کار را خراب می سازد. سعی کنید همواره از محتوایی بسیار جامع و اصولی و بدون تکرار استفاده کنید. در ضمن تجربه نشان داده است که محتوا های 2000 کلمه ای شانس بهتری را برای دریافت رتبه در میان 10 نتیجه اول دارند.

برای این که مطمئن شوید مدرس سئوی شما از توانایی انتقال اطلاعات بالایی برخوردار است، آموزش های رایگان سئوی او را بررسی کنید. البته موضوع مهم این هست که ممکن است مدرس شما توانایی انتقال اطلاعات به صورت متن را داشته باشد اما در ویدیو مشکل داشته باشد، پس حتما همان فرمت ویدیویی که در دوره هست را مشاهده کنید. 5_زمانی برای لینک بیلدینگ اقدام کنید که سایت شما از نظر رابط کاربری و محتوا غنی شده باشد . سایت هایی با محتوای کم و ناقص سایت هایی نیستند که مردم بخاطر ان لینک بدهند و از دید گوگل این کار تقلب محسوب میشود و نتیج مخرب و منفی رویت سایت شما میگذارد . این روش می‌تواند برای کسانی محبوب باشد که سرشان شلوغ است و نمی‌توانند برای وبلاگ خود محتوا بنویسند.

باتوجه به یکسان بودن مفهوم مقاله و ماهیت صفحه‌ی هدف، بهتر است از ویژگی فالو استفاده کنیم. اگر در ویژگی Target مقدار blank_ را قرار دهیم، هنگام کلیک بر روی لینک، صفحه هدف در تب تازه‌ای باز می‌شود. برای مثال اگر کاربر در میانه مطالعه یک محتوا بر روی لینکی با تارگت blank کلیک کند باعث می‌شود مسیر مطالعه محتوا را گم نکرده و در فرصتی مناسب صفحه جدید را بررسی کند. اگر آدرسی که در ویژگی href درج می‌شود از همان دامنه باشد به آن لینک داخلی و اگر به دامنه‌ای دیگر ارجاع شده باشد لینک خارجی می‌گوییم. تصمیم‌گیری در مورد استفاده از نوفالو در لینک‌های خارجی اهمیت زیادی دارد که در ادامه همین مقاله به آن خواهیم پرداخت. در ابتدا با آناتومی لینک‌سازی آشناشده و مفهوم فالو و نوفالو را به صورت عمیق یاد می‌گیریم.

  • برای مثال اگر بخواهید سایت یک رستوران را لینک کنید، بین علامت‌های ” “ آدرس کامل سایت رستوران را همراه با HTTP آن قرار می‌دهید و انکسر تکست خود (برای مثال نام یک محصول یا نام کمپانی) را به جای YOUR TEXT HERE جای‌گذاری می‌کنید.
  • همانطور که گفته شد بک لینک و لینک سازی خارجی از اقدامات سئو هستند که به سرعت ایندکس صفحه و افزایش بازدید از سایت کمک شایانی می کنند.
  • تمامی موارد مورد نیاز از شناسایی منابع تا تدوین استراتژی بیان شده است که بتوانید به بهترین شکل ممکن سئو خارجی وبسایت را انجام دهید.
  • که با این روش به مخاطبان خود میتوانید بفهمانید که در این زمینه اطلاعات بیشتری در سایت وجود دارد و با کلیک بر روی ان لینک و مطلب کاربران به صفحه مربوطه هدایت میشوند .
  • سلام دوست عزیز
    محل قرارگیری لینک در صفحه بر ارزش و اعتبار آن تاثیرگذار است.

نرم افزاری رایگان که کافی است یک صفحه از سایت مورد نظر خود را به آن بدهید و این ابزار لیستی از لینک‌های موجود در آن سایت را به همراه انکر تکست‌های استفاده شده به شما ارائه می‌کند. هدف هر ابزار آنالیز بک‌لینک این است که کلمات کلیدی، لینک‌ها و اعتبار سایت‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها لینک بگیرید را به شما ارائه کند. این ابزار به شما کمک می‌کند تا ببینید رقیبان شما دقیقا چه کارهایی انجام می‌دهند. دانستن این موضوع بسیار مهم است، زیرا اگر سایتی در رتبه بندی گوگل بالاتر از سایت شما قرار دارد، پس دارد کاری می‌کند که شما آن را انجام نداده‌اید و بهتر است از آن آگاهی پیدا کنید.

ولی به هر حال سعی کنید در زمان لینک سازی خود از لینک‌های نوفالو و حتی UGC برای لینک دهی به سایت خود استفاده کنید و اگر تمامی لینک‌های شما Follow باشد، به نظر یک جای کار می‌لنگد. اما وجود لینک های نوفالو در بحث بک لینک های شما کاملا ضروری و الزامی است و شما باید در هنگام بک لینک زدن از این لینک ها نیز استفاده کنید تا نحوه بک لینک ساختن شما طبیعی تر نمایش داده شود و گوگل به شما شک نکند. اینکه مثلا چه زمانی اقدام به رپورتاژ آگهی کنیم، از چه کلمات و صفحاتی استفاده کنیم، در کجا نشر بدهیم، چگونه بنویسیم، همه از مسائلی است که با توجه به کسب و کارتان باید دقت ویژه ای به آن ها کنید. هر کدام از این شبکه های اجتماعی عمومی کاربردهای خاص خودشان را دارند به عنوان نمونه برخی برای فضایی برای اشتراک گذاری مطالب علمی هستند، برخی برای ارتباط کسب و کار ها با یکدیگر هستند.

تبلیغات آنلاین برخلاف آنلاین، تاثیر مستقیم بر جستجوی نام برند ندارند ولی به شدت بر افزایش بازدید سایت و مهم شدن یک صفحه در آن موثر هستند. بارها تجربه کرده‌ایم که یک صفحه بعد از ورود بازدیدکنندگان زیاد از مجراهای تبلیغاتی به لندینگ مهمی در سایت تبدیل شده و حتی به عنوان یکی از Sitelinks های اصلی در گوگل نمایش داده می‌شود. مواردی که تا اینجا گفتیم بخش کوچک ولی مهمی از فرآیند تدوین استراتژی سئو بود. برای آموزش بهتر هریک از این مفاهیم می‌توانید اصطلاحات زیر را مطالعه کنید و پس از شناخت مفاهیم در دوره تدوین استراتژی سئو آکادمی وبسیما شرکت کنید. در طول آموزش به یک حوزه (مثلا لینک سازی) علاقه‌مند می‌شویم و ساعت‌ها در موردش مطالعه و تحقیق می‌کنیم ولی سایر حوزه‌های سئو مثل تکنیکال و محتوا را به درستی یاد نمی‌گیریم. در عصری زندگی می‌کنیم که همه چیز به سرعت در حال تغییر است، در دنیای سئو این تغییرات سریعتر هم هستند.

داشتن یک دید واضح از سایت خود و همچنین رقبا و کسب اطلاعات در مورد لینک سازی آن ها به شما برای نوشتن یک استراتژی دقیق لینک سازی کمک خواهد کرد. این کار، به شما این امکان را میدهد تا با تولید و انتشار محتوایی ارزشمند کاربران زیادی را به سمت سایت خود جذب نمایید. به این مسئله دقت داشته باشید که در لینک سازی همیشه روال اینگونه پیش نمی رود که لینک بگیرید گاهی باید لینک بدهید، این لینک دادن ها میتواند در اعتبار سایت شما نقش بسیار زیادی داشته باشد.

در حالت کلی هنگامی که ربات های گوگل وارد وبسایت شما می شوند باید بتوانند URL ها را پیمایش کنند تا از محتوای اصلی وبسایت شما مطلع شوند. برای این کار باید نقشه سایت خود را با استفاده از ابزار های رایگان تهیه کنید. همچنین می توانید با افزونه محبوب و دوست داشتنی یواست اقدام به ساخت سایت مپ کنید. HTTPS و یا برخورداری از SSL می تواند یکی دیگر از مهم ترین فاکتور هایا رتبه بندی وبسایت باشد چراکه جان مولر توییتی در این خصوص مطرح نموده است و به گفته ایشان داشتن HTTPS می تواند وزن بسیار کمی در رتبه بندی نتایج داشته باشد. به همین دلیل چنانچه تا به امروز اقدامی در عرصه فعال سازی و خرید SSL نداشته اید از همین امروز شروع کنید.

  • کسب لینک از سایر سایت‌ها، در سریعترین زمان بیشترین تاثیر را بر رتبه ما به ویژه در یک عبارت خاص (انکرتکست استفاده شده) می‌گذارد و به همین دلیل محبوبیت بالایی در میان متخصصین سئو دارد.
  • اکسترنال لینک یکی از مهمترین عوامل سئو خارجی سایت است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.
  • لینک سازی خارجی شامل دسترسی به وب‌سایت‌های دیگر و درخواست از آن‌ها برای لینک سازی به محتوا یا وب‌سایت شما است.
  • با استفاده از این روش علاوه بر این‌که می‌توانیم صفحات ارزشمند سایت را به روزرسانی و تقویت کنیم، بخشی از اعتبار صفحه را با استفاده از لینک‌سازی داخلی به صفحات جدید منتقل کرده‌ایم.

مورد پنجم را می توان از مهمترین فاکتور های سئو سایت دانست چراکه سئو فنی می تواند بسیار بسیار مهم باشد. گاها در سطح وب با عناوینی چون آموزش حرفه ای سئو در 2 ساعت و… مواجه میشویم. مطمئنا در 1 ساعت حتی نمیتوان به یک دهم از آموزش های حرفه ای سئو پرداخت.

همچنین این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا متوجه شوید رقیبان شما دقیقا چه کارهایی انجام می‌دهند. گوگل در سال 1990 بحث پیج رنک را پیش آورد و آن را بر اساس بک لینک هایی که به یک سایت داده می شد امتیاز بندی می کرد و در نتیجه هر سایتی که پیج رنک بهتری داشت رتبه های بهتری را دریافت می کرد. همین حالا در دوره آموزش لینک سازی خارجی ثبت نام کنید و خودتان را برای متخصص شدن در این حوزه آماده کنید. همیشه ساخت بک لینک های دانشگاهی (edu) برای مدیران سایت ها و سئوکاران امری دشوار و ایده آل بوده و هست. شاید شما هم روزی به دنبال بک لینک های دانشگاهی بوده ای، درست حدس زدیم؟؟ 🙂 بک لینک های دانشگاهی و بخصوص رپورتاژهای دانشگاهی را نمی توان به سادگی ساخت و از بسیاری از سایت های edu نمی توان بک لینک گرفت. (چون این سایتها مثل بقیه سایتها خدماتی و شخصی و یا مربوط به شرکت خصوصی نیستند و عموما زیر نظر دولتها هستند).

گوگل نیز در تایید شما  بیشتر از مطالب شما اهمیت میدهد که این کار باعث افزایش رتبه سایت شما میشود  . هرچه این این تایید ها که از وبسایت های دیگر میگیرید بیشتر باشد اهمیت وبسایت شما برای گوگل بیشتر و بیشتر میشود. سلام پدرام عزیز
بله دقیقاً، زمانی که دسترسی ربات گوگل به یک صفحه بسته باشد، در هنگام لینک‌سازی داخلی برای مدیریت بهتر بودجه خزش بهتر است از لینک نوفالو استفاده کنیم. به عبارت دیگر استفاده مناسب از ویژگی نوفالو به ربات‌های گوگل کمک می‌کند که اهمیت و ارتباط معنایی صفحات پیشنهاد شده با مقاله ما را بهتر درک کنند.

همین مساله موجب شده که بسیاری مفهوم لینک سازی و سئو خارجی را معادل با سئو کلاه سیاه بدانند در حالیکه این تفکر صحیح نیست. تحقیق کلمات کلیدی، یکی از اولین مهارت‌هایی است که به عنوان یک متخصص سئو باید یاد بگیریم. کلمات کلیدی در واقع همان عباراتی هستند که کاربران در گوگل جستجو می‌کنند ولی هر عبارتی نمی‌تواند برای کسب و کار ارزشمند باشد.

در قدم اول به سراغ روش‌های لینک‌سازی از نوع خارجی می‌رویم که وبمستران با پرداخت هزینه و همکاری با یکدیگر اقدام به تولید لینک‌ها می‌کنند. یکی از بهترین فواید دوره لینک سازی پیشرفته آقای نصیری این است که ترس از لینک سازی را کنار می‌گذاریم و با شجاعت بیشتری شروع به لینک سازی اصولی و با استراتژی می کنیم. این نکات و استراتژی ها اشتیاقمان را برای لینک سازی و رتبه گرفتن در گوگل دوچندان کرده است.

با  سئو داخلی (on page Seo) با  و سئو خارجی (off page seo )  میتوانیم یک سایت را کامل برای موتور های جست و جو گر بهینه سازی کنید . با ساخت لینک برای یک وبسایت میتوان ان سایت را برای گوگل مهم در نظر بگیریم همان طور که گفتیم  لینک سازی به دو دسته  داخلی و  خارجی تقسیم بندی میشود  . موتور های جست و جو گر با توجه به لینک هایی که به سایت شما داده میشود میزان اهمیت سایت شما را افزایش میدهند . میدانید که بعضی از صفحات سایت، علاوه بر کلمه کلیدی اصلی، چند کلمه کلیدی فرعی هم دارند. بعضی از وبمستران برای اینکه آن صفحه با تمامی کلمات کلیدی در نتایج سئو شود، در یک مقاله یا صفحه، همزمان و در قسمت های مختلف، با چند کلمه کلیدی به صفحه هدفشان لینک داخلی میدهند. وب سایت‌ها و لینک‌هایی که شما به آن‌ها اضافه می‌کنید با استفاده از برنامه نویسی و زبان‌های کدنویسی ساخته می‌شوند.

هر چه تایید‌ها از سوی سایت‌های دیگر بیشتر شود، محبوبیت سایت در نظر گوگل بیشتر از قبل می‌شود. کارمجیک هر 2 هفته یک بار در روزهای پنجشنبه یک وبینار کاملا رایگان با موضوعات مختلف آموزش سئو برگزار می‌کند و از شما دعوت می‌کنیم که در این وبینارها حضور داشته باشید. شما چه راهی را سراغ دارید که بتوانید در سایت‌های مختلف لینک سازی کنید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. به لینک هایی که از یک سایت به وبسایت شما داده می شود بک لینک گفته می شود. حتی در موضوع لینک بیلدینگ هم این موضوع صدق می کند و شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود روش های جدیدی را در لینک سازی خلق کنید.

همچنین توجه به اهمیت کیفیت نسبت به کمیت در هنگام لینک سازی خارجی نیز بسیار مهم است. چند لینک باکیفیت از وب‌سایت‌های معتبر از تعداد بسیار زیادی از لینک‌های بی‌کیفیت از وب‌سایت‌های اسپم باارزش‌تر هستند؛ بنابراین، مهم است که بر ایجاد روابط با وب‌سایت‌های دیگر در حوزه کاری خودتان و دریافت لینک از آن‌ها تمرکز کنید. وجود لینک‌های داخلی زیاد برای یک صفحه از سایت لزوما به معنی کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجو نیست!

خوب است بدانید لینک سازی داخلی به معنی دور زدن قوانین گوگل نیست، بلکه روش بسیار ساده‌ ای برای بهبود وضعیت سئوی سایت است. لینک سازی داخلی علاوه بر تاثیر خوبی که روی گوگل دارد، می‌تواند باعث بهبود تجربه کاربری یا (User Experience) نیز شود. به‌طورکلی، لینک بیلدینگ خارجی یکی از جنبه‌های حیاتی سئو است و می‌تواند به شدت بر رتبه‌بندی و دیده شدن یک وب‌سایت در موتورهای جستجو تاثیر بگذارد. با ایجاد محتوای ارزشمند و ایجاد روابط با سایر وب‌سایت‌ها، مشاغل و صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند استراتژی لینک سازی خارجی خود را بهبود بخشند و اعتبار و شهرت آنلاین خود را افزایش دهند. با افزایش رقابت در حوزه‌های مختلف، اهمیت کسب رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجو به بخشی جداناپذیر از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال هر کسب‌وکار تبدیل شده است.

اما اهمیت آن در کجا قرار دارد؟ گوگل به وضوح اعلام کرده است که سایت هایی را که از دیگر سایت ها به آن ها لینک داده شود و لینک طبیعی باشد، را در اولویت سرپ خودش نشان میدهد. اما چطوری لینک طبیعی بسازیم؟ مگر دیگران حاضرنف همینطوری به ما لینک بدهند؟ پاسخ قتعا خیر است، اما با توجه به یک استراتژی لینک سازی داخلی کاملا میتوان لینک سازی را طبیعی جلوه داد، بدون اینکه گوگل بفهمد و سایت ما را جریمه کند. لینک سازی خارجی یکی از المان هایی است که به ما کمک میکند که سایتی قدرتمند داشته باشیم.برای اینکه ما بتوانیم بهترین رتبه و جایگاه را در نتایج گوگل بدست بیاوریم نیاز است که از راهکارهایی موثر و کاربردی استفاده کنیم. الگوریتم پنگوئن در گوگل توانایی آن را دارد که لینک سازی مصنوعی را تشخیص داده و سایت مورد نظر را در کلمه لینک سازی شده حذف کند. از همین رو توجه به چگونگی لینک سازی مصنوعی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و خود به عنوان یک ریسک بالا شناخته می‌شود.

در دوره “آموزش لینک سازی خارجی“ ما به نکات مهم و تکنیک های تجربی و عملی لینک سازی که تا به حال آنها را جایی ندیده اید اشاره خواهیم کرد. با افزایش رقابت در کسب و کار اینرنتی دیگر سئو داخلی به تنها جوابگو نیست و برای کسب رتبه های اول در گوگل نیاز است تا لینک سازی خارجی  را به صورت اصولی و دقیق انجام شود تا بتواینم جایگاه ها اول را در گوگل را به دست بیاوریم. در صورتی عدم استفاده از لینک سازی خارجی و با توجه به افزایش رقبا در آینده جایگاه‌های فعلی که دارید را نیز از دست خواهید داد و پس از مدتی بی خیال کسب و کار اینترنتی خواهید شد. رپورتاژ آگهی یکی از رایج ترین شیوه های گرفتن بک لینک برای وبسایت است.

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما