آیفون 15 به سرنوشت آیفون 14 رسید جدیدترین قیمت آیفون در بازار


آفتاب نیوز :

با وجود ممنوعیت واردات آیفون 15 به کشور، به نظر می رسد این مدل از برند آیفون با عرضه غیر رسمی و بدون ثبت در بازار به سرنوشت آیفون 14 دچار شود.

تقریباً از ابتدای پاییز، ثبت یا عدم ثبت این آیفون 14 در هاله ای از عدم قطعیت بود. اما در نهایت مسئولان ابتدا به صراحت اعلام کردند که واردات تجاری این تلفن همراه ممنوع است و پس از مدتی واردات آیفون ۱۴ به بعد نیز ممنوع شد. این تصمیم باعث شد تا قیمت آیفون 13 به دلیل ثبت نام و گارانتی آن گرانتر از آیفون 14 شود و برخی ترجیح می دهند با هزینه کمتر از آخرین فناوری روز استفاده کنند و سیم کارت خود را با استفاده از موبایل ارزان قیمت فعال کنند. آخرین مدل آیفون، آنها می توانند به اینترنت متصل شوند و با یک تلفن همراه ارزان قیمت کار خود را انجام دهند.

البته عده ای همچنان به تغییر این شرایط امیدوار بودند و حتی برخی از مغازه داران با وعده رجیستر این گوشی تلفن همراه را به خریداران عرضه می کردند اما در نهایت مشخص شد که ممنوعیت واردات آیفون 14 به بالا نخواهد بود. اتفاق افتادن. حذف شود. دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه اواخر شهریور ماه گرانی ارز و تحریم های متقابل را از مهم ترین دلایل مسئولان برای ممنوعیت واردات آیفون 14 به بالا عنوان کرد و گفت: تعداد گوشی های آیفون. بنابراین واردات و نرخ ارز افزایش خواهد یافت.به طور قابل توجهی کاهش یافته است.چون هیچ سفارش یا ثبت نامی از آیفون 14 به این طرف صورت نمی گیرد و تقاضای زیادی برای مدل 13 و قبل از آن وجود ندارد.

انجمن واردکنندگان موبایل در اواسط مردادماه در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور پیشنهادهایی را برای اصلاح برخی قوانین واردات موبایل ارائه کرد و با اشاره به ممنوعیت واردات آیفون 14 از سال گذشته، برآورد کرد که تا اواسط مرداد ماه حدود 120 هزار دستگاه آیفون 14 به ارزش بیش از 150 میلیون دلار به صورت غیرقانونی وارد کشور شد. همچنین انجمن هشدار داد که با توجه به توسعه فناوری، روش های مختلفی برای اجتناب از سامانه ثبت نام وجود دارد که عملا آنتن دهی را به آیفون 14 برمی گرداند و این ممنوعیت واردات تنها از منظر غیردولتی به ضرر دولت خواهد بود. . تحقق درآمد و زیان اقتصادی برای واردکنندگانی که فرصت واردات این محصولات را از دست می دهند ممنوع است. از سوی دیگر، با توجه به کاهش تولید آیفون 13 پس از تولید مدل های جدید، هجوم حجم زیادی از آیفون 13 که معمولا مورد استفاده، بازسازی شده و یا غیر اورجینال هستند، باعث رنج برخی از مصرف کنندگان شده است. در چنین شرایطی به نظر می رسد اگر استفاده از این روش های جدید برای تمامی گوشی های گران قیمت و ارزان قیمت به صرفه شود، طرح رجیستری کارایی خود را از دست داده و قاچاق مسافر بازار را در دست خواهد گرفت.

قیمت آیفون 13 از 14 افزایش و از 15 کاهش یافته است

این مورد در مورد آیفون 15 است. اما هنوز گمانه زنی در مورد واردات این موبایل در کشور وجود ندارد. اما با بررسی برخی از سایت های فروش آنلاین، اکنون آیفون 15 پرو مکس بدون ثبت نام با ظرفیت های 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت به ترتیب حدود 82، 103 و 118 میلیون تومان است.

بررسی سایت های فروش اینترنتی نشان می دهد که قیمت آیفون 14 پرومکس ثبت نشده با ظرفیت 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت به ترتیب حدود 56، 72 و 86 میلیون تومان است.

در ضمن آخرین مدل آیفون ثبت شده در ایران یعنی آیفون 13 بین دو مدل ثبت نشده قیمت گذاری شده است. این بدان معناست که آیفون 13 در حال حاضر گران تر از آیفون 14 و ارزان تر از آیفون 15 است. بر این اساس آیفون 13 پرومکس با ظرفیت 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت رجیستر شده و به ترتیب تقریباً 66، 77 و 88 میلیون تومان قیمت دارد.

البته شایان ذکر است که رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران از خریداران خواست با توجه به اینکه گوشی تلفن همراه ندارند، بدون گارانتی از تجار و سایت‌های غیرقابل اطمینان خرید نکنند. مکان خاص، مقابله با تخلف آنها غیرممکن است. این مسئول اتحادیه پیش از این تاکید کرده بود که آیفون 14 (که هم اکنون برای آیفون 15 نیز اعمال می شود) تجاری نیست و فروش آن ممنوع است. البته به گفته وی کسب و کارهایی که جواز کسب دارند معمولا تخلف نمی کنند و در حال حاضر عموما سایت هایی هستند که اقدام به خرید و فروش آیفون 14 می کنند.

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما