موتور برق چیست؟ موتوربرق اساس کار ، نحوه استفاده و سیستم برق موتور برق

بنزین به عنوان منبع تأمین انرژی مکانیکی لازم برای تولید برق است. این نوع ژنراتورها برای کارهای سبک تا متوسط طراحی و تولید شده اند.

موتور برق

مدل های استارتی نسل جدیدتر موتور برق صنعتی ها محسوب می شوند که در مقایسه با مدل‌های قدیمی نیاز به پردازش و دخالت کاربر وجود ندارد. اگر به دنبال یک ژنراتور کوچک، قابل‌حمل و پرقدرت هستید، ژنراتورهای دیزلی انتخابی عالی هستند.

به دلایل ارائه شده در بالا توصیه می‌شود موتور برق انتخابی حداقل توان خروجی 10٪ بیشتر از توان مصرفی حداکثر داشته باشد. مورد دوم که معمولا از محاسبات حداکثر توان مصرفی مخفی می‌ماند، تلفات است.

مقایسه موتور برق بنزینی و گازوئیلی

اگر علت برق ندادن موتور برق بنزینی، وجود مشکل در هر یک از این قطعات و مدارها باشد، حتماً باید عوض شود تا از این مشکل رهایی یابید. در برخی موارد ممکن است آرمیچر موتور را نگه دارد و آن را از کار کردن بازدارد که گفته می شود آمپر می کشد. علت این مشکل خرابی آرمیچر است و باید آن را تعویض کنید تا علت برق ندادن موتور برق بنزینی رفع شود.

  • موتور بکار برده شده در ساختار موتور برق های المکس از برند شناخته شده ی هندا می‌باشد، این امر سبب شده تا بسیاری از مصرف کنندگان این تجهیز نام هندا المکس را برای آن انتخاب نمایند.
  • در نسل های پیشین خودروها، وظیفه بدست آوردن زمان دقیق جرقه زنی بر عهده دلکو بود که باعث ایجاد مشکلاتی می گردید.
  • استارت نخوردن ژنراتور دلایلی مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه به آن اشاره کرده ایم.
  • سیستم شروع این موتوربرق ها به صورت دستی و با هندل انجام می شود.
  • موتور برق ها با توجه به تک فاز یه سه فاز بودن می توانند دارای قیمت های متفاوتی نیز باشند.

در ذیل نیز وظایف این قطعه حیاتی در موتور خودرو شرح داده شده است. سنسور دور موتور قطعه ایست الکتریکی مغناطیسی که در مقابل چرخ دندانه داری که روی فلایول قرار دارد، نصب شده است.

مدل های تکفاز به دلیل قابلیت تعویض آسان در مقایسه با سیستم سه فاز دارای برتری هستند. UPS با استفاده از باتری و موتور برق با استفاده از تبدیل انرژی مکانیکی حاصله از سوخت برق تولید می کنند.

موتور برق گازی، موتور برق بنزینی و موتور ژنراتور گازوئیلی از انواع موتور برق‌های موجود در بازار هستند که هر یک از آن‌ها سوخت مربوط به خود را دارند. عملکرد این نوع موتورهای برقی که به آنها دیزل ژنراتور نیز گفته می شود، تقریبا مانند نوع بنزینی است با این تفاوت که گازوئیل به مراتب از بنزین ارزان تر است. با این حال احتراق و در نتیجه راه اندازی موتور برق در نوع بنزینی سریع تر از نوع دیزلی صورت می گیرد.

برای سرویس فیلتر هوا می‌توانید آن را با آب و صابون بشویید و سپس آن را خشک کرده و در جای خود قرار دهید.

درحالیکه تعمیر و نگهداری موتور بنزینی مشابه، بعد از حدود 6000 الی ساعت کارکرد بایستی انجام بگیرد. موتور برق گازسوز به دلیل نوع سوخت نسبت به سایر موتورها کم مصرف است و آلودگی کمتری نیز تولید می کند. همچنین موتور گازسوز دارای هزینه های کمتری نسبت به موتوربنزینی می باشد. وجه تمایز موتور گاز سوز نسبت به سایر موتور برق ها بی خطر و ایمن بودن آن می باشد.

موتور برق‌‌ ها در مدل‌های متنوع و مختلفی عرضه می‌شوند که هر کدام با ویژگی‌های خاص عرضه می‌شوند. پس برای اینکه یک موتور برق باصرفه تهیه نماییم ابتدا باید نیازها و ویژگی‌های مورد نیاز خود را بشناسیم و مطابق با آن‌ها موتور ژنراتور مناسب را انتخاب کنیم. موتور برق‌ها در مدل‌های مختلف بنزینی، دیزلی، موتور برق خانگی،‌ موتور برق سایلنت‌دار کوچک و صنعتی عرضه می‌شوند. در ادامه در مورد فاکتورهای یک انتخاب خوب و راهنمای خرید موتور برق توضیح خواهیم داد.

هنگامی که شما قصد خرید دارید باید ابتدا توان مورد نظر یا همان ولتاژ مورد نظر خود ونوع کاربردی که ازآن درنظر دارید به جستجوی محصول مورد نظر خود باشید. در دستور کار یا بروشور هر دستگاهی وات موردنیاز برای شروع و کارکردن وجود دارد. اگر فقط ولت و آمپر نوشته شده، شما می‌­توانید وات را از حاصل‌ضرب ولت در آمپر به دست آورید. وات شروع فقط در ابتدا نیاز می‌­شود و فقط یک آیتم در یک‌زمان شروع خواهد شد؛ بنابراین، با انتخاب بالاترین وات شروع بین آیتم­ها، شما تضمین می­‌کنید که برای کار تمام آیتم‌­های موردنیاز، وات کافی خواهید داشت.

انواع موتور برق بر اساس برق تولیدی

موتور برق لانسین به جرات می توان گفت یکی از بهترین برند های موجود در بازار است این برند سفارش کشور اروپا به خصوص آلمان می باشد. این موتور برق توسط کشور چین ساخته و به بازار جهانی عرضه می گردد.

موتور برق

با وجود لوله کشی گاز شهری در بیشتر مناطق کشور و هزینه کم گاز نسبت به دیگر سوخت ‌ها، می‌ توان مطمئن شد که ژنراتور دائما در حال تولید برق خواهد بود.

وظیفه دینام در موتورهای دیزلی این است که سوخت (در اینجا گازوئیل) را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند و باعث حرکت قطعات متحرک موتور برق و حرکت الکترون‌ها در مدار می‌شود. در برخی مواقع ممکن است برای مدت طولانی از ژنراتور استفاده نشده باشد و با برق ندادن موتور برق روبرو شوید. اگر زمان طولانی است که ژنراتور را روشن نکرده اید و خاموش بوده است، احتمالاً دلیل آن خالی شدن بخش القایی الکتریسیته موتور برق است. راهکار برطرف کردن این موضوع به کار بردن طریقه شوک ‌دادن به ژنراتور موتور برق بنزینی است که باید روش خاصی را برای آن به کار برد.

قدرت بالاتر موتور برق خانگی، قدرت و توان بیشتری را برای تامین برق در صورت قطعی برق و یا استفاده در محیط‌های صنعتی یا بزرگتر فراهم می‌کند. با این حال، برای استفاده در منازل و کاربردهای خانگی معمولاً موتور برق خانگی با قدرت پایین‌تر (حداکثر 10 کیلووات) کافی است.

از ویژگی‌های یک موتور خوب می‌توان به راه‌اندازی آسان، قدرت بالا، طول عمر بالا، قابلیت اعتماد بالا، دارا بودن استانداردهای محیط زیستی، صدای کم هنگام کارکرد، سرویس و خدمات نگهداری در دسترس اشاره نمود.

بهتر است؛ پس از 8 ساعت کار، موتور برق به مدت نیم ساعت تا 1 ساعت خاموش گردد و سپس دوباره از آن استفاده کرد، با این کار طول عمر ژنراتور بنزینی بالا می رود. مجموعه «آبیاران پویان آذر» یکی از بزرگترین تامین کنندگان عمده تجهیزات صنعتی در داخل کشور است که عرضه با کیفیت‌ترین محصولات از معتبرترین برندهای شناخته شده بین‌المللی را در طول 50 سال فعالیت تجاری خود برعهده داشته است.

ضرورت استفاده از کانوپی به علت صدای زیاد موتور برق‌ها، مخصوصاً موتوربرق‌های بزرگ که می‌توانند یک منبع آلودگی صوتی باشند بیشتر احساس می‌گردد و دستگاه را تبدیل به موتور برق سایلنت می‌کند. وجود کانوپی در موتور برق در مکان‌هایی مانند ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برای نمونه اگر قصد خرید موتوربرق خانگی را دارید، باید ولتاژ مصرفی دستگاه‌هایی مانند یخچال، تلویزیون، لامپ‌ها، پمپ آب و کولرگازی را محاسبه کنید. حالا با جمع توان‌های مصرفی، حداقل توان لازم برای موتوربرق را می‌دانید. در مورد کارگاه‌های صنعتی، باغ‌ها، زمین‌های کشاورزی، ساختمان‌سازی، ادارات، بیمارستان‌ها و… نیز به همین ترتیب عمل کنید. قیمت موتوربرق را علاوه بر قابلیت ها و کیفیت ساخت آن، عرضه و تقاضا نیز تعیین می نماید.

البته قابل ذکر می باشد که، در بازار موتور برق ایران موتور برق ژاپنی دست دوم موجود است و به دلیل تحریم ها، ژنراتور ژاپنی نو وارد نمی گردد. موتور برق لانسین بنزینی 6500، یکی از بهترین موتور برق های بنزینی با توان ثابت 5 کیلووات می باشد.

موتور برق بنزینی چیست؟

لذا یک موتور برق سیار در مناطقی که فاقد برق شهری می باشند می تواند براحتی نیاز شما به برق را برآورده نماید. ضمن اینکه قطعی های مکرر در برخی مقاطع و فصول سال، نیاز به خرید موتور برق را ضروری می نماید. موتور برق 1000واکسون، با توان 800 وات و جریان خروجی 3.6 آمپر و فرکانس 50 هرتز برای روشنایی و لوازمی که به برق کمی نیاز دارند، مناسب می باشد.

از ژنراتور در محل بسته استفاده نکنید چون متشکل از مواد رادیو اکتیوی است.

وستینگهاوس معمولا به عنوان برندی شناخته می‌شود که محصولات ساده‌ای تولید می‌کند که هم توسط حرفه ای‌ها و هم افراد غیرحرفه‌ای قابل استفاده است. دورومکس یکی دیگر از برندهای آمریکایی است که به طور کامل بر روی تولید ابزارهای برقی و تجهیزات مهندسی متمرکز است. این شرکت یکی از تولیدکننده‌های موتور برق با استارت الکتریکی است.

باید اشاره شود که با توجه به قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه نفت و هم چنین امکان نگه داری کم خطر حجم نسبتا زیاد نفت، نسبت به سوخت های دیگر، مانند بنزین امکان ذخیره سوخت طولانی مدت را برای مصرف کنندگان محیا می کند. بنابراین بیشتر افراد علاقه دارند تا از این موتور برق ها استفاده کرده و از این طریق برق مورد نیازشان را تأمین نمایند.

مزیت استفاده از موتور ژنراتور‌های گازی استفاده از سوخت ارزان،‌ تهیه آسان و بی دردسر،‌ بدون نیاز به مخزن، آلایندگی بسیار پایین می‌باشند.

چرا که این سوخت تعیین کننده میزان و مقدار ساعتی است که دستگاه می تواند بدون توقف کار کرده و انرژی تولید کند. از ژانراتورهای دیزل که با سوخت گازوئیل کار می‌کنند در صنایع و مصارف با زمان و توان کارکرد بالا استفاده می‌شود.

اکثر آدمها برای پیدا کردن شغل مناسب به هر دری میزنند و در کلاس ها و دوره های مختلف شرکت میکنند که زمان و پول زیادی را صرف آنها می کنند، دوره هایی بی تاثیر که باعث سرخوردگی و دلزدگی این افراد می شود.

به طور کلی این سیستم وظیفه بالانس مقدار جریان ولتاژی که از سیستم خارج می شود و همچنین عمل قطع جریان در صورت ایجاد نوسانات را در صورت نیاز بر عهده دارد. ضرورت استفاده از کانوپی به علت صدای زیاد موتور برق ها، مخصوصا موتور برق های بزرگ که می توانند یک منبع آلودگی صوتی باشند بیشتر احساس می گردد و دستگاه را تبدیل به موتور برق سایلنت می کند. وجود کانوپی در موتور برق در مکان هایی مانند ساختمان ها و مجتمع‌های مسکونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

از ژنراتور یا مورتوهای برق در جاهای مختلفی مثل هتل، بیمارستان‌ها، ادرات، قطارها و … برای خرید یک موتور برق مناسب جوشکاری مهم ترین فاکتور شما میزان مصرف برق خواهد بود. دستگاه هایی که برای جوشکاری مناسب هستند که دارای حد مناسبی از توان خروجی و متناسب با میزان قدرت موتور الکتریکی باشند. برای یک دستگاه که توان خروجی اینورتر ۱۸۰ آمپر است؛ توان موتور لازم است بین ۶ و نیم تا ۸ کیلو ولت باشد.

سیم پیچی تمام مس در کیفیت موتور برق بسیار تاثیر گذارست و باعث رسانایی بالا،  مقاومت حرارتی و کششی می گردد.

شما می توانید کلیه محصولات را با ضمانت بهترین قیمت و همچنین ضمانت اصلی بودن کالا از ما خرید نمایید. امیدواریم با استعانت از پروردگار الهی در اجرای هر چه بهتر این مهم و خدمت به مشتریان گرامی موفق باشیم.

این ها مواردی است که باید هنگام انتخاب و خرید بهترین موتور برق درنظر گرفت. قیمت موتور برق های دیزلی به دلیل توان و مشخصات فنی بالاتر، گران تر از سایر ژنراتورهاست. قیمت موتور برق گازسوز و بنزینی نیز ارزان تر دیزلی بوده و به نوع ژنراتور، توان و ابعاد آن بستگی دارد.

چه این چه هر برند دیگه ای حتی آلمانی یا ژاپنی خریدین ، اگر خواستید به جز لامپ روشن کردن باهاش کار دیگه ای هم انجام بدید حتما با مولتی متر ولتاژشو اندازه بگیرید. میتونید با مولتی متر افت خیز جریان برق شهر رو اندازه بگیرید و با برق موتور برقتون مقایسع کنید. موتور برق برای مصرف خانگی بهتر است از نوع اینورتری استفاده شود تا به لوازم برقی منزل آسیبی نزند. در این میان موتور برق اینورتری هواسدان دارای تنوع بسیار بالایی می باشد.

متخصصین آبادیزل با بیش از ده‌ سال تجربه به شما کمک خواهند کرد که موتور برق با کیفیت بالا را انتخاب کنید. هنگام خرید موتور برق مهم‌ترین نکته توان خروجی مورد نیاز سیستم است. این‌که دستگاه، برق چند دستگاه را باید تامین کند؟ سوال اصلی در روش انتخاب موتور برق است.

متناسب با میزان انرژی ای که در هنگام جوشکاری نیاز دارید لازم است تا ولتاژ دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

موتور برق

اما این به معنای آن نیست که در هنگام قطعی برق، همه چیز به طور دستی انجام می شود!

همانطور که در تصویر می بیند، نمایشگر دیجیتال موتور برق امرجنسی 9000 هواسدان، توان، ساعت کارکرد و فرکانس را به کاربر نشان می دهد. این موتور برق بنزینی قدرتمند، داری 2 عدد خروجی 220 ولت AC می باشد. سیستم راه اندازی موتوربرق هواسدان9000ATS، به 3 روش هندلی، استارتی، اتوماتیک می باشد.

آهنگ جدید

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما
هرگونه اظهار نظر یا توصیه درباره محتوای این وب‌سایت به معنای تأیید یا توصیه ما برای استفاده از آن نیست، بلکه این محتوا به عنوان یکی از منابع ممکن برای اطلاعات مورد نظر ارائه شده است.